keskiviikko 26. heinäkuuta 2017

Olen kulkenut pitkän matkan


Kuva: Tibu Borgstén



Olen kulkenut pitkän matkan
Olen nähnyt välähdyksiä elämän
monikerroksellisuudesta,
sen päättymättömyydestä
sen epäoikeudenmukaisuudesta
sekä sen peloista.

Mutta olen myös saanut 
kokea ja nähdä 
sen niin sanoin kuvaamatonta
kauneutta - siksi olenkin
pohtinut - että kun on saanut suuresti
rakastaa - tietää saaneensa elämältä 
hyvin paljon.

Vaikka olen minäkin niitä niin
suolaisia sekä kitkeriä kyyneleitä
niellyt ja vuodattanut - on sittenkin
vain jokaisesta itsestään kiinni 
murtuuko, kieroutuuko, muuttuuko pelkuriksi
vai nouseeko jonakin päivänä vahvempana
jatkamaan omaa matkaansa?


Minä olen löytänyt sieluni kolme kotia.
Niissä sieluni lentelee vapaasti
sekä niin kiitollisin mielin.
Minä olen kulkenut pitkän matkan 
itseeni - oppiakseni tietämään
että juuri sinun luonasi haluaisin levätä 
koko loppuikäni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti