keskiviikko 18. lokakuuta 2017

Minä katselen kiviä


Kuva: Tibu Borgstén


Minä katselen kiviä.
Minä kuuntelen
kuin odottaen - että
ne puhuisivat ja kertoisivat miksi
osa minusta on pysähtynyt?

Minä kuljeskelen pysähdyksissäni
pehmeän kosteassa sumussa
joka syleilee ihoani kuin lasta
jolta on pudonnut vaatteet
jotka ovat lentäneet 
tuulen mukana
aina taivaaseen asti.
Ja sinne on myös osa minusta
huomaamattani lentänyt.

Kertoisiko joku
kasvanko takaisin - omaan mittaani
tämänkin surun jälkeen?
Onko mahdollista, että
minusta tulisi vielä joskus
yhtä kaunis ja rohkea,
vai kuihdunko jo pois?
Sillä näen ympärilläni hymyn kukkia
mutta olen kadottanut oman taitoni -
hymyillä.

Minä katselen kiviä.
Minä katselen niitä.
Minä odotan, 
minä odottelen
että ne puhuisivat
minulle. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti