sunnuntai 3. toukokuuta 2015

Kirjoitin & esitin alakoululaisille


Kuva: Heikki Toivanen



Olipa kerran Vappu
jolloin kaikenlaista hullunkurista sattu.

Kaukomailta karanneita

ilmapalloja -
kun leijaili kohti merta.
Meidän Raksu koiralla oli
Batman asu ja mulla teepaidassa
tekoverta.

Meidän äiskä oli iloinen kun vattu,

ku iskällä oli päässään propellihattu!
Munkit ne halailivat toisiansa mun mahassa
ja rusinat turposivat naurusta mun simassa.
Kevättä oli ilmassa ja onni teki pesää
meidän himassa.

Sit naapurin täti toi meille voileipäkakun,

jonka sisälle se oli piilottanut mulle 
viiskymppisen lapun!

Wouu, Wouu ja Wau mä huutelin

ja pitkään meidän Ransua suuuuutelin!
Sit Kauppatorille innoissani astelin ja
ikiomia vappuvempaimia ostelin.

Voi oli se sitten mahtava Vappu

kun kaikenlaista ihanaa silloin sattu.
Hei nautitaan me kaikki Vapusta tästä
luvataan päästää irti kaikesta vähänkin
ikävästä!

Iloista Vappua kaikille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti