tiistai 20. kesäkuuta 2017

Oskrivna ord på åker


Foto: Tibu Borgstén


Jag stannar upp
mitt på åkern
mitt i stunden
där orden dansar
och bränner mig.

Så mångfärgade känslor
så oerhört långt och djupt in
i sköra meningar,
som bildar lanskap
mitt i - mitt hjärta.

Det är bäst att stanna
för att inte göra
blodröda slut
mellan det vackra blåa
och kolsvarta steg
på varma jorden - under.

Bestämt går jag
med pennan i handen.
Väntar att orden skall falla,
som regn över ett så torrt land.
Lår det få komma!
Låt gamla meningar stiga ut
ur sina långvariga hål.

Låt solen få lysa över allting
så vi kan få nya vingar.
Låt nya ord bilda nya broar
mellan nya landskap.
Låt mig drömma mig vidare
och skriva,
så allt vackert inte förkastas
eller värre -
glöms bort!

För goda ord - är som frön
som kan bli som äng
med blommor just för dig
och mig..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti