lauantai 10. kesäkuuta 2017

Varjossa - ehkä syntynyt


Kuva: Tibu Borgstén


Pienestä pitäen 
olen metsästellyt - varjojen liikkeitä.
Sillä nuo ovat niin kauniita
 ja rehellisiä, sellaisia ääriviivoja
ja tanssia
etten muualta maanpäällä
vastaavaa - ole löytynyt.

Värien ja juhlien suuressa maailmassa
minä kuljenskelen kuin vastatuulessa..
Minä annan mielessäni 
lumen tulla - ja tuiskuttaa kylmyyttä
kasvoilleni - kun kaikki muut 
paistattelevat itseään kesässä.

Tällainen minä olen,
kuin itsekseni viihtyvä metsänkeiju.
Sellaista on muiden hyvin vaikea ymmärtää
saatika - rakastaa.
Sillä - en koskaan ole siellä
missä muut toivoisivat minun -
olevan.

Minä kävelen
kuin omassa itsessäni -
ja vaikka teenkin niin,
rakastan jokaista ääriviivaasi
jotka piirtyvät huomaamattasi
sinusta poluilleni - joita pitkin
kuljen.

Minä rakastan suuresti
tätä elämää -
vaikka olenkin niin vaikea,
väärinymmäretty sekä yksinäni
varjossa -
ehkä syntynyt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti