lauantai 13. helmikuuta 2016

Leivoslapion tarina


Kuva: Tibu Borgsten


Olin luvannut sinulle
kertoa leivoslapion tarinan.
Tuon esineen - joka kulkee
kädestä käteen - elämämme hetkissä
suurissa.

Sanatta se on nähnyt
suolaisimmat kyyneleeni
herkimmät hetkeni.
Poikaisieni kätösten kasvun
vapisivien vanhusten pois lennon.
Sanatta on se kaiken - nähnyt.

Se on kulkenut minulle ystävältä
joka kulki aina vierelläni
vastoinkäymiset jakaen
ylämäet minua ylöspäin  tuuppien.
Ahkeruuteen minua aina ohjaten,
ilonisiemenet kanssani jakaen - 
suuresti niille nauraen.

Kun pidän tätä leivoslapiota kädessäni
sanatta,
nostattaa se minua ystävän lailla.
Saa uskomaan kerta toisensa jälkeen,
että ahkeruus ja nöyryys elämässä
kovankin onnen voittaa..

1 kommentti:

  1. Sain 50v lahjaksi Leivoslapion, jonka mukana oli kirje ja toive siitä että kirjoittaisin aiheesta runon. Tässä se nyt on :)

    VastaaPoista