perjantai 28. lokakuuta 2016

Runo kolleegalle.


Kuva: Tibu Borgstén


Tulit vastaan tähtisilminesi
tyttömäisine naurahduksinesi
reippain rohkein askelin sekä
päättäväisyydellä pärjätä
kolossasi -
jossa sinua ei uskottu
ei toteltu
eikä kunnioitettu.

Aamusta toiseen
tulit silti vastaan tähtisilminesi
päättäväisyydellä - jota oli ilo katsella.
Kurkoittelit oksiin
vedit vahvaa viivaa 
oikean ja väärän välille.
Rakastit suuresti jokaista -
 saamatta vastakaikua.

Sydämellisyytesi oli vahvaa
mutta rajansa on silläkin
ihmisiä - sieluja kun olemme.
Tähtisilmissäsi kyynel virtasi
kertoi ettet jaksa.
Kolo ahdisti
enkä voinut sinua siitä moittia.
Sinä taistelit ja taivuit
ja minä teit kaikkeni 
ettet katkeisi.

Niin tuli aamu
yllättäen kuin usva,
tuli tieto - että otat ja lähdet
siitä silmäkulmani kostui.
Hyvyytesi oli korvaamatonta
eikä hymyäsi korvaa toinen hymy.
Minä pysähdyin -
minä hengitän nyt hiljaisuutta.

Minä ikävöin sinua.
Minä suren kaikkia heitä
jotka eivät tukeneet -
estäneet tätä menetystä.
Toivotan sinulle kaikkea hyvää
ja tunnen että -
naurusi tulee minua vielä vastaan.
Hyvää matkaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti