tiistai 22. joulukuuta 2015

Olen päättänyt


Näin kun aamu on kauneimmillaan
kysyn taivaalta,
tarvitseeko ihminen luvan rakastaa
jotakuta toista ihmistä?
Eihän rakkauteni Jumalaankaan
vaatinut lupaa tai lunastusta.

Eikö juuri hyvä meissä jokaisessa
kulje sydämen kautta - teoiksi
ja sanoiksi?
Mitä jos valitsenkin rakkauden
sen sijaan - 
että minuakin voisi edes murun verran
uskaltaa rakastaa?

Niin olemme - ihmiset kadoksissa
uskosta - toivosta ja rakkaudesta,
että valitsemme pelon
kun nuo kolme humisevat ja puhaltavat yhdessä
koskettaakseen arkeamme ja oksia sisimmässämme.
Tehdäkseen tekoja juuristossamme
jalkojemme alle.

Olen päättänyt - antaa.
Olen päättänyt - luottaa.
Olen päättänyt - olla kiitollinen,
ja olen päättänyt - rakastaa 
tästä aamusta alkaen Sinua
luvattakin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti