lauantai 29. huhtikuuta 2017

Jag har..

Jag vill inte prata
effektivt och snabbt
som jag skulle veta allting.
Jag vill inte använda mig av
speciella och specifika ord
som om det skulle stå för 
fullständiga sanningar 
i mitt liv.

Nej tack.
Jag har stannat av.
Jag har släppt loss
från alla onödiga människor
onödiga meningar, status
och massa andra onödiga saker och ting.

Och nu vill jag bara 
andas och stå en stund 
mitt i tystnaden
eller sjunga lite..

Ja stunden den
den håller nog
om du bara kan hålla dig
i den.
Och i stället för det oändligt långa
ofattbara och trista meningarna
kan även du droppa in några
enstaka, vackra, små ord.

Ord
som regndroppar
som kan falla ner mitt in
i kaffet
och bilda ringar
som expanderar sig ända ut
ut till havet 
där du står barfota..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti