maanantai 17. huhtikuuta 2017

Ovanligt


Foto: Tibu Borgstén

Det kändes så ovanligt
när huset blev mitt
och rummen blev tomma av möbler
men så oändligt fyllda av minnen.

Det var ett slut
och en början - på samma gång
utan hallosoppa i huset.
Det blev allt ovanligare
med skrattande händer och fötter
som jag älskade så oerhört stort.

Men det blev doften
av söndagsmorgnar istället
som gjorde att jag bara gick runt
i huset och korrigerade
på alla mina drömmar.

Det blev bara så
att alla rum hade ett sätt
ovanligt nog - att inspirera mig.
Så mitt liv blev inte bara
till vaniljsås.

Det var som om
hela mitt liv förvandlades 
till en lök - och inte till den minsta
jag kände till.

Ooh.
Ett ovanligt liv
med alla dessa möijligheter.
Det är unikt och otroligt!
Med det gäller även att uppskatta,
dela och växa i allt
det goda - även nu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti