lauantai 15. huhtikuuta 2017

Minä upotin itseni


Kuva: Tibu Borgstén



Minä upotin kaikki sormeni
multaan - ja suljin simäni.
Minä suljin samalla korvani
jotten kuulisi enää sanoja
jotka jätit sanomatta
kun lähdin luotasi.

Minä puin itseni mustaan
vaikka en tietänyt vielä mitä surin,
mutta jotakin surin suuresti.
Jotakin olin odottanut
ja sitä samaa kuin salaa olin pelännyt
aina kun luotasi lähdin.

Minä tunnistin sen rinnassani
ja sydämessäsi - heti - ja siitä se
kotikynnykselläsi alkoi niin pienestä
vaan kasvoi luvatta aina vaan
mahdottomuuksiinsa asti?

Minä upotin itseni
laittaakseni kaiken kauniin
sinusta - lepoon.
Minä kuljin päivien yli mustissani
sanakaan kenellekkään sanomattani.
Niin - minä hyvästelin sinut
kenenkään muun tietämättä.

Miten suurta ja vahvaa 
onkaan rakkaus kahden ihmisen välillä.
Siihen tunteeseen minä haluaisin
jonakin päivänä haudata itseni. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti