lauantai 23. tammikuuta 2016

Olen


Olen tullut 
kaukaa - kaukaa - kaukaa,
kauan - kauan sitten.
Kahtiahalkaisusta syntyneenä,
taivaan läpi - useita kertoja - lentäneenä.

Muistini kerroksissa
suolainen meri - sen tuulet poskillani
kalliot, rotkot ja surut.
Vaatekerrokset ja mustat kengät.
Naiseuteni kuin kruununa hiuksissa.
Mutta niin rakkaudeton sydän
julma suorastaan.
Kuristava yksinäisyys -
yhtä odotusta koko elämä!

Olen syntynyt talven sylissä.
Olen kastellut jääkukat 
aamuisin ja tunnistellut tuulta,
joko siinä jokin tuttu 
kuiskaisi tien luoksesi?

Olen kulkenut pitkän matkan
kuutamolla - sinertävillä poluilla,
mustilla poluilla,
verenpunaisilla poluilla
sekä lumenvalkoisilla
löytääkseni perille.

Sillä tiedän olevani
täällä vain löytääkseni sinut
viedäkseni sinut takaisin alkupisteeseen
asti.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti